روابط ایران و مصر مسیر خودش را طی می کند

روابط ایران و مصر مسیر خودش را طی می‌کند
آفتاب نیوز :

 سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه در مقصد دوم دور چهارم سفرش در قاهره در گفت وگویی درباره دیدارش با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر گفت: امروز دیدار بسیار خوبی را با رئیس جمهور مصر داشیم و مذاکرات مفصلی هم با وزیر خارجه مصر انجام شد. ملاقات با آقای السیسی ملاقات بسیار خوبی بود از این جهت که اشتراک نظری بین دو کشور در خصوص لزوم کاهش تنش و لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه وجود دارد.

وی افزود: البته دیدگاه مشترکی در کل منطقه و حتی در کل عرصه بین المللی الان وجود دارد. صحبت های بنده با آقای السیسی بسیار صریح مستقیم و خیلی جدی در خصوص اوضاع منطقه بود.

عراقچی خاطرنشان کرد: ما نگرانی ها و منافع مشترک داریم و البته موضوعاتی هم هست که مورد اختلاف است و این هم طبیعی است.

وزیر خارجه بیان کرد: مشورت های امروز خیلی سازنده بود از این جهت که دیدگاه های دو طرف خیلی به هم نزدیک است.

عراقچی گفت: در خصوص جلوگیری از افزایش تنش و گسترش جنگ به کل منطقه که یک نگرانی عمومی است اتفاق نظر وجود دارد. من سفر ها و فعالیت هایی که داشتیم را تشریح کردم. رئیس جمهور و وزیر خارجه مصر نیز اقداماتی که صورت دادند را تشریح کردند و با یک تلاش منطقه ای ان شاءالله به سمت کاهش تنش ها پیش برود.

* مواضع دولت مصر

وی در پاسخ به سؤالی درباره تغییر ادبیات و مواضع مقامات برخی کشور های منطقه به نفع مردم فلسطین اظهار داشت: به نظر من مواضع دولت مصر از ابتدای بحران غزه در راستای منافع مردم فلسطین بوده و الان هم در راستای منافع مردم لبنان است. مهم ترین نکته آن لزوم توقف حملات و جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان انجام می دهد. ممکن است درباره شیوه های اجرایی که کدام شیوه ای بهتر می تواند جلوی جنگ را بگیرد اختلاف نظر هایی وجود داشته باشد ولی در اصل قضیه هیچ اختلاف نظری نیست و به نظرم دولت مصر و بقیه کشور های منطقه کمابیش مواضع مشابه و یکسانی را در لزوم توقف درگیری ها داشتند.

* روابط دوجانبه مسیر خودش را طی می کند

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره ارتقای مناسبات دیپلماتیک ایران و مصر نیز اظهار داشت: مسائل دو جانبه ای بین ایران و مصر وجود دارد که طبیعی است درباره آن ها صحبت بشود. ولی موضوع اصلی سفر من در حال حاضر مشورت ها و رایزنی ها در خصوص منطقه بود.

عراقچی با بیان اینکه درباره روابط دوجانبه هم مروری شد اظهار داشت: فکر می کنم که الان چشم انداز بهتری وجود دارد و ما تصمیم گرفتیم که در همین مسیر به حرکت خود ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: مهم هماهنگی هایی است که در خصوص مسائل بین المللی از جمله مسائل منطقه بین دو کشور به لحاظ مشورت و رایزنی صورت می گیرد و روابط دوجانبه مسیر خودش را طی می کند و ان شاءالله در زمان مقتضی پیشرفت هایی خواهیم داشت.

روابط ایران و مصر مسیر خودش را طی می کند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روابط ایران و مصر مسیر خودش را طی می کند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روابط ایران و مصر مسیر خودش را طی می کند"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه