نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 2000D Kit EF-S 18-55mm IS II

بررسی کیت Canon EOS 2000D EF-S 18-55mm IS II

Canon EOS 2000D جدیدترین دوربین این شرکت در محدوده دوربین های چهارگانه خود است که در واقع پایین ترین رده دوربین های DSLR این شرکت هستند. این دوربین‌ها ارزان‌ترین دوربین‌های DSLR کانن هستند و عموماً برای کسانی که به دنبال انتقال از دنیای عکاسی موبایل یا دوربین‌های کامپکت به دنیای عکاسی حرفه‌ای هستند، مناسب هستند. دوربین های کانن به دلیل دسترسی به طیف وسیعی از لوازم جانبی مانند لنزها، فلاش ها و تجهیزات نوردهی استودیویی، برندی بسیار محبوب برای عکاسان هستند و در مقایسه با دوربین های هم رده قیمت اما از برندهای دیگر، سهم بازار بهتری دارند. این دوربین که به نوعی جایگزین دوربین رده پایین Canon 1300D شده است، ویژگی هایی نزدیک به نسل قبلی خود دارد، اما شاهد چند تغییر مهم هستیم. در ادامه به بررسی این دوربین می پردازیم.

این دوربین احتمالاً برای بسیاری از کاربران جایگزین دوربین تلفن همراه آنها خواهد شد و سنسور بزرگ APS-C آن با وضوح واقعی 24 مگاپیکسل و لنز دوربین کیت تصویری با جزئیات خوب و عمق میدان بسیار زیباتر و زیباتر ارائه می دهد. قدرتمند از تلفن همراه از آنجایی که این دوربین از سری دوربین های فریم کوچک کانن است، می توان از تمامی لنزهای دوربین DSLR کانن (هم سری EF و هم سری EF-S) و همچنین لنزهای سایر شرکت ها که برای کانن ساخته شده اند استفاده کرد.

سنسور و پردازنده

دوربین Canon EOS 2000D مدل به روز شده 1300D است. همچنین به عنوان Canon EOS Rebel T7 شناخته می شود. این دوربین دارای سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C CMOS می باشد. که نسبت به سنسور 18 مگاپیکسلی Canon 1300D پیشرفت کرده است. دوربین جدید Canon EOS 2000D به عنوان دوربینی مناسب برای مبتدیان تبلیغ می شود. می بینیم که این دوربین از پردازنده DIGIC 4+ استفاده می کند که همان پردازنده EOS 1300D است. به همین دلیل محدوده حساسیت سنسور در این دوربین همانند مدل قبلی و بین ISO 100-6400 می باشد. سیستم فوکوس 9 نقطه ای این دوربین هیچ اثری از سیستم فوکوس پیشرفته Dual Pixel CMOS AF ندارد که در دوربین های جدید این شرکت شاهد آن هستیم. بنابراین، ما انتظار نداریم که سرعت و دقت فوکوس این دوربین در Live View یا فیلمبرداری به سطح دوربین های رده بالاتر Canon برسد.

در اینجا نمونه ای از عکس های گرفته شده با این دوربین را مشاهده می کنید

فیلمبرداری

شاید مهم ترین چیزی که عکاسان تازه کار از یک دوربین DSLR انتظار دارند کیفیت عکس ها و فیلم های آن باشد. با این حال، در حالی که دوربین های تلفن همراه به اندازه کافی پیشرفته هستند که برای عکاسی عمومی یا عکس های فوری کافی هستند، آنچه از یک دوربین DSLR بزرگ انتظار می رود، عکس های واضح و باکیفیت است و Canon EOS 2000D تمام صرفه جویی هایی را که در جنبه های مختلف انجام داده است، ارائه می دهد. در مورد کیفیت سنسور APS-C آن، معلوم شد که بسیار خوب است. عکس های گرفته شده با دوربین Canon EOS 2000D کیفیت بالا و محدوده دینامیکی خوب تصاویر را نشان می دهد. قابلیت عکاسی با فرمت RAW و ثبت جزئیات در فیلم های Full HD باعث می شود این دوربین چیزی فراتر از یک دوربین فقط برای مبتدیان باشد. اگرچه نمی توان این دوربین را یک دوربین DSLR مناسب برای عکاسی دانست، اما برای کسانی که می خواهند با آن فیلم های کوتاهی بگیرند، امکانات پیشرفته و کیفیت خوبی دارد.

لنز

لنز EF-S 18-55mm IS II دارای فناوری تثبیت کننده تصویر اپتیکال Canon است و همچنین وزن سبک و حجیم را نسبت به نسل قبلی خود (EF-S 18-55 f/3.5-5.6) حفظ می کند. فناوری تثبیت کننده آن امکان عکسبرداری دستی (بدون سه پایه) با سرعت شاتر تا چهار استاپ کمتر از حد ممکن را فراهم می کند. این لنز از 11 عنصر در 9 گروه ساخته شده است و از یک عنصر لنز غیر کروی برای تصحیح پدیده انحراف برای دستیابی به کیفیت تصویر بالا در سراسر محدوده زوم و یک دیافراگم دایره ای برای نمایش زیبا پس زمینه های تار (خارج از فوکوس – بوکه) استفاده می کند. این لنز شرایطی را برای گرفتن تصاویر بهتر در مواقعی که به سرعت شاتر آهسته تر نیاز است بدون اینکه از نظر اندازه، وزن یا هزینه حجیم باشد، فراهم می کند.

قابلیت فوکوس و سیستم Dual Pixel CMOS AF

تعداد نقاط فوکوس 9 نقطه در بین سایر دوربین های DSLR قدیمی در نظر گرفته می شود. اما اگر قرار است این دوربین اولین DSLR شما باشد، احتمالا برای شما کافی خواهد بود. اکنون بسیاری از عکاسان با دوربین هایی که نقاط فوکوس کمتری نسبت به این دوربین دارند، عکس های عالی می گیرند. البته مشکل این نقاط این است که مقدار زیادی به سمت مرکز کادر جمع می شوند و احتمالاً باید از ابتدا یاد بگیرید که چگونه فوکوس را روی اشیایی که در کنار کادر قرار دارند قفل کنید و کادر یک عکس را تغییر دهید. تصویر نقطه فوکوس مرکزی این دوربین متقاطع بوده و نسبت به سایر نقاط حساس تر است. احتمالاً از این نقطه بیشتر از بقیه استفاده خواهید کرد، مخصوصاً هنگام عکاسی در نور کم. نقاط دیگر سرعت خوبی برای قفل کردن روی سوژه در نور مناسب دارند.

صفحه نمایش و منظره یاب

از آنجایی که این دوربین یک DSLR است، طبیعتاً دارای منظره یاب اپتیکال است. پوشش قاب تصویر در این منظره یاب حدود 95 درصد است که احتمالاً حدود 5 درصد از لبه های تصویر را نمی بینید. البته استفاده از منظره یاب الکترونیکی برای کار در نور شدید و همچنین دیدن کادر تصویر با کیفیت بالا از ویژگی های مهم است. نمایشگر این دوربین از نوع LCD 3 اینچی با وضوح 920K نقطه است که قابلیت چرخش ندارد و قابلیت لمسی نیز ندارد. بنابراین برای فیلمبرداری، وبلاگ نویسی و سلفی مناسب نیست. جدا از این نقاط ضعف، کیفیت این نمایشگر بسیار خوب است و زاویه دید نسبتاً وسیعی دارد. برای پایین نگه داشتن قیمت این دوربین، کانن از صفحه نمایش لمسی استفاده نکرده است، که طبیعتاً به این معنی است که نمی توانید از فوکوس لمسی هنگام عکاسی استفاده کنید.

طراحی بدنه Canon 2000D

هنگامی که Canon EOS 2000D را در دست می گیرید، شبیه دوربین قدرتمندی به نظر نمی رسد. اما حداقل بدنه آن خشن و محکم به نظر می رسد و چسبندگی آن به خوبی در دست قرار می گیرد. دکمه های روی بدنه مانند دوربین های قبلی کانن در این رده چینش دارند و علاوه بر دسترسی سریع به عملکردهایی مانند ISO و تعادل رنگ سفید، یک یا دو دکمه قابل برنامه ریزی وجود دارد.

مناسب برای عکاسی

حالت عکاسی هوشمند صحنه در این دوربین می تواند تنظیمات صحیح دوربین را برای هر موقعیتی با تشخیص صحنه هوشمند تشخیص دهد و تغییر دهد. علاوه بر این، از آنجایی که این دوربین برای افراد مبتدی طراحی شده است، یک گزینه نرم افزاری در این دوربین طراحی شده است که می تواند توضیح مختصری از هر یک از عملکردها و حالت هایی که در منوی دوربین انتخاب شده است را به کاربر نشان دهد.

حالت های Basic+ و Creative Auto در این دوربین برای افراد مبتدی طراحی شده است تا ضمن حفظ سادگی، خلاقیت هنری خود را افزایش دهند. همچنین یک سری فیلترهای نرم افزاری برای استفاده بر روی عکس ها در این دوربین طراحی شده است تا بتوانید افکت هایی مانند عکس های تیلت شیفت، فیش آی، تصاویر مینیاتوری و … ایجاد کنید. در خود دوربین روی عکس ها قابلیتی به نام Video Snapshot در این دوربین وجود دارد که به کاربر اجازه می دهد فیلم های کوتاه 2، 4 یا 8 ثانیه ای ضبط کند و در نهایت آنها را به طور مداوم در خود دوربین متصل کرده و یک فایل را ذخیره کند.

قابلیت بی سیم

این دوربین دارای سیستم Wi-Fi و NFC داخلی است که می تواند بسیار سریع و آسان به گوشی های هوشمند سازگار متصل شود. اگر گوشی شما از NFC پشتیبانی می کند، می توانید با استفاده از آن به گوشی های اندرویدی متصل شوید. این کار اتصال و انتقال عکس ها را بسیار آسان می کند و همچنین می توانید دوربین را از راه دور کنترل کنید.

Canon EOS 2000D Kit EF-S 18-55mm IS II قیمت

دوربین دیجیتال Canon EOS 2000D با لنز EF-S 18-55mm IS II با 3 سال گارانتی ایده آل در فروشگاه فروشگاه های اینترنتی نماینده محصولات کانن موجود می باشد. لطفا در صورت نوسان ناگهانی قیمت ارز جهت خرید دوربین و یا دریافت قیمت دوربین دیجیتال Canon EOS 2000D با فروشگاه فروشگاه های اینترنتی تماس حاصل فرمایید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 2000D Kit EF-S 18-55mm IS II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 2000D Kit EF-S 18-55mm IS II"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه