پیشتار انتخابات پارلمان هند کیست؟

پیشتار انتخابات پارلمان هند کیست؟

به گزارش اکسکو انتخابات مجلس سفلی هند در هفت مرحله از 19 آوریل تا 1 ژوین (30 اردیبهشت الی 12 خرداد) برگزار شد و شمارش آرا امروز (سه شنبه) به پایان رسید.

رسانه ان دی تی وی گزارش داد که «نارندرا مودی» نخست وزیر فعلی هند بیش از 300 کرسی پارلمان را از 543 کرسی به دست آورده است.

به نقل از اکسکو این درحالی است که تاکنون «راهول گاندی» رییس حزب کنگره و رقیب کلیدی مودی توانسته تنها 200 کرسی را تصاحب کند.

حزب یا ایتلافی که بتواند بیش از 272 کرسی را در پارلمان به دست بیاورد، می تواند دولت تشکیل دهد.

روزنامه «تایمز هند» امروز – سه شنبه – در سر مقاله ای نوشت: «وظیفه اصلی دولت بعدی این است که هند را در مسیر ثروتمند شدن قرار دهد، پیش از آنکه دیر شود. زمان در حال گذر است.»

969 میلیون نفر رای دهنده هندی واجد شرایط در این انتخاباتی که در هفت مرحله برگزار شد، حضور داشتند. اولین مرحله در بازه زمانی 19-25 آوریل در 102 حوزه انتخاباتی و 21 ایالت برگزار شد. پس از این مرحله نیز تعداد 442 حوزه انتخاباتی و 58 ایالت دیگر تا اول ژوین در مراحل بعدی انتخابات که تا اول ژوین به پایان رسید، شرکت داشتند. شمارش آرای انتخابات نیز از امروز مصادف با چهارم ژوین آغاز شده است.

«نارندرا مودی» همچنان امیدوار است برای سومین دوره متوالی پیروز انتخابات سراسری شود در حالی که احزاب مخالف می گویند در صورت ماندن او در قدرت، هندی ها بسیاری از آزادی ها را از دست خواهند داد.

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی و متحدانش برای سومین بار در انتخابات پارلمان هند پیروز خواهند شد.

311311

پیشتار انتخابات پارلمان هند کیست؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیشتار انتخابات پارلمان هند کیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیشتار انتخابات پارلمان هند کیست؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه