74کشته و1700 مصدوم براثر تصادفات رانندگی در دوروز ابتدایی طرح نوروزی 1403

رییس پلیس راهور فراجا خبر داد؛

۷۴کشته و۱۷۰۰ مصدوم براثر تصادفات رانندگی در دوروز ابتدایی طرح نوروزی ۱۴۰۳

74کشته و1700 مصدوم براثر تصادفات رانندگی در دوروز ابتدایی طرح نوروزی 1403

رییس پلیس راهور فراجا در نشست خبری خود از جان باختن بیش از 17هزار نفر در سال 1402 به دلیل تصادفات رانندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری اکسکو، نشست خبری ریس پلیس راهور فراجا صبح امروز بیست وپنجم اسفند ماه در ستاد پلیس راهور فراجا برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا با آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضران در جلسه و تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید نوروز عنوان کرد: با توجه به اینکه این جلسه اولین نشست بنده در جایگاه رییس پلیس راهور فراجا محسوب می شود، باید یادی کنم از تمام فرماندهان پیشین این نهاد و امیدوارم بتوان تا زمانی که در این مصدر هستم در راه برقراری قانون و انضباط و ایجاد رفاه و سلامت برای مردم عزیزمان مفید باشم. حوزه ترافیک از حوزه های ویژه ای در وظایف پلیس محسوب می شود که تقریبا با زندگی تک تک همه افراد جامعه سر و کار دارد .این گستردگی باعث می شود که تاثیر گذاری متقابلی بین پلیس راهنمایی و رانندگی و زندگی روزمره مردم ایجاد شود.

وی اظهار کرد: در سالی که پشت سر گذاشتیم و تا پایان دی ماه 1402، تعداد وسایل نقلیه 4/8افزایش داشته و تعداد خودرو 5/1 افزایش پیدا کرده است. بررسی تعداد کسانی که گواهینامه گرفته اند 3/2 افزایش را نشان می دهد. از سوی دیگر ترددهای برون شهری ما 5/1 درصد افزایش را نشان می دهد.همه این مولفه ها مستقیما بر شرایط ما در بحث سوانح رانندگی تاثیر می گذارند.

حسینی عنوان کرد: در این بازه زمانی، شاهد 537 میلیون و800 هزار تردد در سطح کشور بودیم که نسبت به سال قبل 6/6 افزایش داشته است. با همه تلاشی که در سال 1402 متاسفانه 17هزار و 177نفر جان خودشان را از دست دادند که نسبت به سال گذشته 805 نفر افزایش داشت. همچنین سال گذشته همکاران من 157 میلیون جریمه را صادر کردند که نسبت به سال قبل تر از آن 28درصد افزایش داشته است.

وی گفت: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و عدم کنترل وسایل نقلیه سه عامل اصلی تصادف های رانندگی اند که عامل وقوع 60 درصد رانندگی در کشور هستند. در سال1402، 29درصد جانباختگان حوادث ما رانندگان بودند. 22درصد هم راکبان موتورسیکلت بودند. عامل26درصد تصادفات عدم توجه به جلو است که غالبا به دلیل خواب آلودگی رخ می دهد. 51درصد جانباختگان حوادث رانندگی در صحنه تصادف، 6درصد در حین انتقال و 43درصد هم در مراحل درمانی فوت شدند.

این فرمانده پلیس اظهار کرد: بنابراین با توجه به آمار 51 درصدی جانباختگان در صحنه تصادف، باید اولا مدیریت سرعت در جاده ها و معابر در دستور کار ما قرار بگیرد که شدت تصادف را کاهش دهیم. از سوی دیگر، آمار 43درصدی فوت در مراکز درمان نیاز به عزم ملی به تامین تجهیزات درمانی به ویژه در بخش های تروما نیاز دارد.

حسینی افزود: در بحث آمار جانباختگان به نسبت جمعیت، این آمار در کشور ما در هر صد هزار نفر 21درصد است که در دنیا 16درصد و در اروپا 5درصد و در آسیا 12/7 درصد است. در نتیجه، در این مولفه هم از میانگین جهانی و هم آسیایی بالاتر هستیم که جای تامل و تلاش برای کاهش این آمار دارد.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: در سال گذشته، یک میلیون و 256هزار و 131 دستگاه خودروی نوشماره به وسایل نقلیه کشور اضافه شده که نسبت به سال 1401 کاهش دو درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در سالی که پشت سر گذاشتیم، 33درصد جریمه های صادر شده مربوط به تخلف عبور از سرعت مجاز است که این آمار در کنار  آمار بالای 51درصدی جانباختگان صحنه تصادف،   نشان میدهد که سرعت بالا چقدر در بحث تلفات و خسارات تصادف موثر است. یک خودرو هم  با 65میلیون و 900هزار تومان رکورد بیشتری تخلف را داشته است.

رییس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: در سال 1402، سه استان فارس، کرمان، خراسان رضوی که استان های پهناور کشور هستند بالاترین فراوانی تصادف را داشته اند. همچنین، خراسان رضوی، تهران و چهارمحال بختیاری بیشتری افزایش تعداد تصادف را داشته اند. در این بازه زمانی خودرو های پراید، ساینا و پژو بالاترین تعداد تصادف را داشته اند.   همچنین بیشترین تعداد تصادف ها از ساعت 16 تا 20 رخ داده است.

سردار تیمور حسینی گفت: در سال1402، دو میلیون و 226 هزار فقره تصادف در سطح کشور رخ داد. استان های بوشهر، اصفهان و تهران بزرگ بیشتری تصادف موتور سیکلت را به خودشان اختصاص دادند. در دوم تیرماه شدیدترین تصادف سال1402 در کهگیلویه و بویراحمد رخ داد که در آن 6 نفر جان خودشان را از دست دادند و 22نفر مصدوم شدند.

وی افزود: در خودرو های نوشماره سهم تهران 365هزار و849 دستگاه بوده و کمترین میزان هم به استان کهگیلویه و بویراحمد با 9هزار و 865دستگاه متعلق است.

سردار حسینی گفت: از روز پنجشنبه 24 اسفند طرح نوروزی 1403 با شعار «امنیت و ارامش سفر  در بهار قرآن و طبیعت» با مشارکت بیش از 78هزار نفر از دستگاه های مختلف آغاز شد. علاوه بر پلیس راهور، دستگاه های مثل راهداری، امداد و نجات هلال احمر، اورژانس آتش نشانی و … هم در این طرح نوروزی مشارکت مستقیم دارند که البته نقش رسانه ها و رسانه ملی هم در اجرای هر چه بهتر این طرح نقش مهمی دارند.

وی افزود: در سال گذشته، 537میلیون تردد را شاهد بودیم امسال با توجه به تحلیل های مرکز تحلیل داده های پلیس و برآورد هایی که داشته ایم، پیش بینیما است که بین دو تا 4درصد با افزایش تردد مواجه باشیم.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: با کمال تاسف در دوروز گذشته که طرح نوروزی 1403 آغاز شده است، 74 نفر از هموطنان ما در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده و بیش از 1700 نفر مصدوم شده اند.

این خبر درحال تکمیل است.

74کشته و1700 مصدوم براثر تصادفات رانندگی در دوروز ابتدایی طرح نوروزی 1403

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "74کشته و1700 مصدوم براثر تصادفات رانندگی در دوروز ابتدایی طرح نوروزی 1403" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "74کشته و1700 مصدوم براثر تصادفات رانندگی در دوروز ابتدایی طرح نوروزی 1403"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه