خودروی مفهومی کرایسلر Halcyon با باتری های لیتیوم سولفور تغذیه می شود. در این باتری ها از گرافن سه بعدی استفاده شده و عاری از فلزاتی نظیر نیکل، کبالت یا منگنز است.
به گزارش اکسکو، کرایسلر اخیراً خودروی الکتریکی Halcyon Concept خود را معرفی کرده، خودرویی که در آن قرار است از باتری های لیتیوم-گوگرد شرکت لایتن (Lyten) استفاده شود. کرایسلر این کار را به عنوان بخشی از هدف خود برای دستیابی به خودرویی با وزن سبک تر و دوربردتر اعلام کرده، باتری هایی که عاری از نیکل یا کبالت هستند.
در اعلامیه کرایسلر درباره Halcyon آمده است که این شرکت باتری های 800 ولتی لیتیوم سولفور لایتن 800 را مورد استفاده قرار می دهد، باتری هایی که در آن ها از نیکل، کبالت یا منگنز استفاده نمی شود. در نتیجه 60 درصد کربن کمتری نسبت به بهترین باتری های کلاس امروزی ایجاد شده و مسیری برای دستیابی به پایین ترین حد انتشار دی اکسیدکربن هموار می شود.
فناوری لیتیوم-گوگرد مسیری را برای باتری های EV با بیش از دو برابر چگالی انرژی بیشتر و در نتیجه نصف وزن باتری های لیتیوم یون حاوی نیکل، کبالت یا منگنز امروزی ارایه می دهد. شیمی این باتری نیازی به نیکل، کبالت یا منگنز در کاتد و گرافیت در آند ندارد و به باتری لیتیوم گوگردی اجازه می دهد تا به طور کامل از منابع موجود در آمریکا و اروپا استفاده شود و وابستگی به مناطق دیگر به حداقل برسد.
دن کوک، مدیرعامل لایتن می گوید: «همانطور که Halcyon نمونه ای از آینده خودرو کاملا برقی برند کرایسلر است، ما معتقدیم باتری های لیتیوم-گوگرد ما نشان دهنده پلتفرم باتری آینده خودروهای الکتریکی است که از طریق زنجیره های کاملاً محلی تامین می شود. ما توانسته ایم از طریق تجاری سازی نوآوری گرافن سه بعدی، جدول زمانی توسعه لیتیوم-گوگرد را به طور چشمگیری تسریع کنیم.»
فناوری لیتیوم-سولفور به مدت چندین دهه است که شناخته شده بوده و 2 تا 3 برابر چگالی انرژی لیتیوم یون را نگه می دارد اما به دلیل چالش های علمی، دانشمندان چندان امیدوار نیستند که تا پیش از ورود به دهه 2030 محصولات آن وارد بازار شود. لایتن با استفاده از مواد گرافن سه بعدی خود کاتد کامپوزیت گرافن گوگرد ایجاد کرده که شاید بتواند در تسریع ورود به بازار این نوع باتری تاثیرگذار باشد.
در ماه ژوین، لیتن از افتتاح اولین کارخانه تولید باتری لیتیوم-سولفور در سان خوزه کالیفرنیا خبر داد. این خط تولید آزمایشی ظرفیت تولید 200000 سلول در سال را دارد.
پایان خبر اکسکو
کرایسلر در خودرو برقی خود از باتری نانویی استفاده می کند
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کرایسلر در خودرو برقی خود از باتری نانویی استفاده می کند" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کرایسلر در خودرو برقی خود از باتری نانویی استفاده می کند"، کلیک کنید.