رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف شش ماه از لازم الاجرا شدن این قانون اقدام قانونی لازم را برای بازنگری در اساسنامه نهضت سوادآموزی با هدف ریشه کنی کامل بی سوادی مطلق و توسعه و تعمیق سواد در جهت ارتقاء سواد عمومی جامعه مبتنی بر مفاهیم جدید و آموزش مستمر همگانی انجام دهد که به صورت منظم در خدمت گروه های مختلف هستیم تا از نظرات آنها در تدوین اساسنامه بهره ببریم.
به گزارش اکسکو، نشست هم اندیشی اساتید و صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت و آموزش های رسمی و غیر رسمی به ریاست علیرضا عبدی معاون وزیر و رییس سازمان وبا حضورحجت الاسلام والمسلمین لطیفی رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی محبی رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و اساتید و صاحب نظران، در محل سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد. در این نشست بعنوان اولین جلسه ارایه مدل های تغییر اساسنامه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، علیرضا عبدی گزارش لازم را ارایه کرد و اساتید و اعضای کارگروه نظرات تخصصی خود را بیان کردند.
عبدی ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از اساتید و صاحب نظران حاضر در جلسه گزارشی از روند بررسی مصوبه ماده واحده الحاقی مجلس در خصوص برنامه هفتم توسعه کشور ارایه کرد و گفت: امیدواریم این ارتباط علمی پررنگ تر ادامه یابد، تا بتوانیم نتیجه ای را که دنبالش هستیم و آن نظام آموزشی بالنده، فراگیر و پویاست، به آن برسیم.
وی افزود: راهبرد سازمان این بود که خود را به برنامه توسعه هفتم کشور برساند، یعنی کارهای موجود و روزمرّه اصلاح روّیه گردید و الان هم برنامه های جدیدی را در حال انجام داریم، لکن گام جدید و اصلی برنامه هفتم بود که باید در آن فکری برای ادامه کار سازمان انجام می شد و در این راستا هم تلاش های فراوانی انجام شد تا نظر سازمان در مباحث مطروحه مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب برنامه هفتم توسعه کشور گنجانده شود که با توجه به مصوبه مجلس در نهایت نظر نمایندگان مردم بر انجام این مصوبه قرار گرفت که «وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف شش ماه از لازم الاجرا شدن این قانون اقدام قانونی لازم را برای بازنگری در اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1363/3/3 با هدف ریشه کنی کامل بی سوادی مطلق و توسعه و تعمیق سواد در جهت ارتقاء سواد عمومی جامعه مبتنی بر مفاهیم جدید و آموزش مستمرّ همگانی انجام دهد».
رییس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه بیان کرد: قبل از مصوبه مجلس هم با عنوان آینده نهضت جلسات متعددی را با صاحبنظران داشتیم اما اصل کار بعد از حکم و مصوبه مجلس اتفاق افتاده و بصورت منظم در خدمت گروههای مختلف هستیم تا از نظرات آنها در تدوین اساسنامه بهره ببریم.
وی ادامه داد: اساسنامه باید ماموریت، ساختار، روش تامین نیروی انسانی، محتوا، منابع مالی و شیوه نظارت را در برگیرد، در موضوع ماموریت برداشت های مختلفی از بند الحاقی بود ولیکن برداشتی که بیشترین کثرت را داشت این بود که؛ الف – ریشه کنی بی سوادی مطلق، ب – توسعه و تعمیق سواد در جهت ارتقاء سواد عمومی مبتنی برمفاهیم جدید و آموزش مستمرّ همگانی، بنابرا ین دو ماموریت فوق برای سازمان در آینده متصور است که بخشی از آن ماموریت فعلی است و بخشی هم نگاهی بر مفاهیم جدید دارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عبدی ضمن تشریح ماموریت های متصوّر در آینده، ابعاد اساسنامه را براساس نظریات تجمیعی اساتید و صاحبنظران مختلف را تا زمان حاضر بطور مشروح توضیح داد.
پس از صحبت های وی اعضای جلسه به ایراد مطالب و نظرات تخصصی پرداختند و مقرر شد تا این جلسه تا زمان تکمیل نظرات و ارایه برای تدوین اساسنامه ادامه پیدا کند.
پایان خبر اکسکو
گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدلهای جدید آموزشی طبق برنامه هفتم
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدلهای جدید آموزشی طبق برنامه هفتم" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدلهای جدید آموزشی طبق برنامه هفتم"، کلیک کنید.