نقد و بررسی هود لنز کانن EF 50mm f/1.8 STM مدل Canon ES-68 II

آشنایی با هود لنز مناسب Canon EF 50mm f/1.8 STM مدل ES-68II

هود لنز وسیله ای است که روی لنز قرار می گیرد و به شکل کنگره یا گلبرگ و ساده (پلاستیکی استوانه ای، مربعی، مستطیلی و تاشو و غیره) معمولاً در لنزهای کیت گران قیمت، همراه با بسته لنز لوازم جانبی، لنز مناسب تولید می شود. هود ES-68 II مخصوص لنزهای 50 میلی متری STM ساخته شده است.

از سایه ها برای رفع تابش خیره کننده استفاده می شود. فلر یک افکت نوری است که در اثر تابش خورشید و سایر منابع نور مانند لامپ ها در قاب ایجاد می شود و به صورت خطوط رنگی ظاهر می شود و جلوه ای مخروطی مانند در لبه های قاب دارد. در این مورد ما فقط بسته‌های نوری و پرتوهایی داریم و خود منبع نور نداریم. در حالی که این منبع نور و افکت های آن به هیچ عنوان بخشی از عکس نیست.

نحوه کار هود ES-68II

هود لنز با متوقف کردن پرتوهای نور از خارج از کادر که بر روی تصویر تأثیر می گذارد و تنها به نوری که تصویر را تشکیل می دهد اجازه عبور می دهد، تأثیر قابل توجهی در کاهش این اثر آزاردهنده و ناخواسته دارد. علاوه بر این اثر، هود می تواند از لنز نیز محافظت کند.

یکی دیگر از عملکردهای هود کنترل و کنترل نور در محیط و به دنبال آن بهبود سطح کنتراست و رنگ ها در تصویر در عکاسی در شب و مشاهدات جمعی است که در آن نور چراغ قوه می تواند در محیط استفاده شود یک هود توصیه می شود. در شب کاربردهای دیگری از هود در روز وجود دارد.

برخی از سازندگان دوربین نحوه استفاده صحیح از هود را در کتابچه راهنمای خود توضیح داده اند. مراحل را به دقت دنبال کنید، زیرا اگر هود به درستی قرار نگیرد، آنطور که در نظر گرفته شده است کار نمی کند یا ممکن است تا حدی در تصویر منعکس شود. هنگامی که سایبان به درستی و به درستی قرار گیرد، شاخص سایبان (خط قرمز) مطابقت دارد. با شاخص قرمز روی درب (البته ممکن است برخی از لنزها نشانگر هود لنز نداشته باشند.)

چند نکته در مورد تهیه هود مناسب و نحوه استفاده صحیح از آن

  • در برخی موارد هود وارد قاب تصویر می شود. بنابراین باید با توجه به شرایط لنز و فاصله کانونی آن، هود لنز مناسبی را برای لنز خود انتخاب کنید. به خصوص اگر از فلاش معمولی استفاده می کنید، مراقب باشید که کاپوت آنقدر بزرگ نباشد که روی تصویر سایه بیاندازد، حتی اگر در کادر نباشد. اما اگر از فلاش اکسترنال استفاده کنید، دیگر این مشکل پیش نمی آید.
  • هنگام استفاده از فلاش، کاپوت لنز را بردارید. در غیر این صورت، هود لنز نور فلاش را مسدود می کند و ممکن است به صورت سایه روی تصویر ظاهر شود.
  • برای نگهداری هود لنز پس از عکاسی، هود را به صورت وارونه به لنز وصل کنید.
  • اگر داخل کاپوت از نمد یا جیر است، مراقب باشید که پاره نشود.
  • همچنین استفاده از هود در کلاس شغلی شما تاثیرات جانبی دارد. زیرا به عنوان ساختار و ظاهر می تواند اعتبار و نظم دوربین و عکاس را بالا ببرد.

قیمت هود لنز کانن ES-68 II

هود لنز کانن ES-68II با گارانتی سلامت فیزیکی در فروشگاه فروشگاه های اینترنتی نمایندگی محصولات کانن موجود می باشد و قیمت این محصول بستگی به نرخ ارز و سایر محصولات این فروشگاه دارد. لطفا در صورت نوسان ناگهانی قیمت ارز برای خرید هود لنز یا دریافت قیمت هود لنز ES-68 II با فروشگاه فروشگاه های اینترنتی تماس بگیرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی هود لنز کانن EF 50mm f/1.8 STM مدل Canon ES-68 II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی هود لنز کانن EF 50mm f/1.8 STM مدل Canon ES-68 II"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه