قرص خواب برای کودکان اوتیسم

خواب یک دوره طبیعی استراحت مغز و بدن بوده و هوشیاری مغز در این حالت به طور کامل از بین خواهد رفت و در نتیجه واکنش بدن به محرک ذهای طبیعی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. کودکانی که به اوتیسم مبتلا هستند با مشکلات زیادی مواجه می شوند که یکی از این مشکلات دچار شدن به اختلالات خواب می باشد. در این مطلب سعی داریم به بررسی بیشتر این امر بپردازیم. علت اختلالات خواب کودکان اوتیسم: دلایل نوروبیولوژیکی مانند اختلال در ترشح ملاتونین(هورمون کمک کننده به تنظیم چرخه خواب و بیداری) مصرف برخی دارو ها مانند بعضی از دارو های ضد افسردگی . اختلالات حسی: کودکان اوتیسم ممکن است به اختلالات حسی مانند حساسیت بیش از حد به نور، صدا، بو و تحرکات دچار باشند. این اختلالات می توانند بر روند خواب کودک تاثیر گذاشته و باعث بیداری مکرر در طول شب شوند.

قرص خواب برای کودکان اوتیسم

قرص خواب برای کودکان اوتیسم

عدم تطابق روال ها و ساعت خواب: کودکان اوتیسم ممکن است به تغییرات در روال ها، روتین ها و ساعت خواب حساس باشند. هر گونه تغییر در برنامه خواب شبانه آن ها می تواند خواب آن ها را تحت تاثیر قرار داده و منجر به ایجاد اختلال در فرایند خواب شود. اضطراب و استرس: اوتیسم می تواند با اضطراب و استرس همراه باشد که این امر می تواند روند خواب را تحت تاثیر قرار داده و باعث بیداری شبانه و مشکلات خواب شود. مشکلات مغزی: تحقیقات نشان داده اند که در برخی از کودکان اوتیسم عوامل نوروسنسوری و مغزی ممکن است نقشی در اختلال خواب داشته باشند. اختلالات در سیستم عصبی و تنظیم ریتم خواب و بیداری ممکن است بر خواب این کودکان تاثیر بگذارد.

تاثیر اختلالات خواب بر کودکان اوتیسم: تاثیرات مخرب و زیان آور اختلالات و مشکلات خواب در کودکان اوتیسم به صورت های مختلفی بروز پیدا می کند. دیده شده که کودکان اوتیسم همراه با اختلالات خواب بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی و ظهور رفتار های پرخاشگرانه قرار دارند. ساختار لباس مرد عنکبوتی بچه ها با در نظر گرفتن نیازهای فیزیکی و حفاظتی فرد طراحی شده است . در برخی کودکان منجر به افزایش بیش فعالی و کج خلقی شده و به مشکلات رفتاری آن ها اضافه می کند. در برخی موارد این اختلالات خواب مستقیماً بر روی عملکرد ادراکی کودک تاثیر گذاشته و منجر به یادگیری ضعیف و پایین آمدن قدرت درک می شود. تمامی این عوامل موجب ممانعت از پیشرفت همه جانبه کودکانی است که مبتلا به اوتیسم هستند. روش های درمان خانگی اختلالات خواب کودکان اوتیسم:

  •  سعی کنید تا جای ممکن فضای منزل را آرام و ساکت نگه دارید.
  •  تا حد امکان محرک های محیطی را کاهش دهید مثلاً خاموش کردن تلویزیون، کم کردن صدای زنگ گوشی، کاهش نور منزل و…
  •  برنامه و روتین خواب مشخص و ترجیحاً ساده داشته باشید.
  •  زمان حمام کودک را با استفاده از شمع های معطر، پخش موسیقی های آرامش بخش و کم کردن نور محیط، آرامش بخش کنید.
  •  کودک را به بازی کردن، ورزش کردن و هرگونه فعالیت های فیزیکی تشویق کنید تا انرژی درونی او تخلیه شده و به آرامش او کمک شود.
  •  در صورتی که اختلالات خواب کودک به یک مشکل دایمی و مزاحم تبدیل شده حتماً با یک پزشک متخصص مغز و اعصاب کودکان در رابطه با تجویز گزینه های کمکی مانند قرص و دارو مشورت کنید.

دارو درمانی برای اختلالات خواب کودکان اوتیسم: دارو درمانی به عنوان یک گزینه موثر در حل مشکلات خواب کودکان اوتیسم مورد استفاده قرار می گیرد. والدین باید حتماً توجه داشته باشند که این نوع درمان تنها باید تحت نظر پزشک و با تجویز او انجام گیرد. استفاده سرخود والدین از دارو درمانی برای مشکلات خواب کودکان اوتیسم می تواند خطرات جبران ناپذیری به این کودکان وارد نماید. رسپریدون یک داروی آنتی سایکوتیک است که برای درمان پرخاشگری، رفتار های تخریب گر، نوسانات خلقی و تحریک پذیری در کودکان اوتیسم مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از عوارض جانبی گزارش شده در درمان با رسپریدون، خواب آلودگی روزانه و افزایش وزن غیر کنترل شده می باشد. رسپریدون همچنین برای بهبود تاخیر در شروع خواب نیز استفاده می شود اما بر مدت زمان خواب تاثیری ندارد.

باید توجه داشت که با توجه به عوارض ذکر شده در استفاده از این دارو، اغلب این دارو مستقیماً به عنوان قرص خواب برای کودکان اوتیسم و اختصاصاً برای درمان بی خوابی تجویز نمی شود. بهتر است قبل از خرید لباس مرد عنکبوتی سیاه و قرمز، تحقیقات خود را انجام داده و با محصولات مختلف آشنا شوید . ملاتونین برای درمان اختلالات مربوط به ریتم شبانه روزی مانند زمان های غیر طبیعی خواب موثر است با توجه به اینکه تاثیر ملاتونین بسیار کوتاه بوده و در حد کمتر از یک ساعت است برای درمان شب بیداری مناسب خواهد بود. مطالعات و شواهد نشان می دهند که افزایش ملاتونین به بهبود چرخه خواب و همچنین خلق و خو در کودک اوتیسم کمک می کند. ملاتونین به صورت طبیعی و در مقادیر بسیار کمی در مواد غذایی مانند گوشت، حبوبات، میوه ها و سبزیجات وجود دارد.

دارو ها و قرص خواب برای کودکان اوتیسم فقط باید به عنوان آخرین راهکار استفاده شوند و در اغلب موارد با ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی می توان مدت زمان و میزان کیفیت خواب را در کودکان اوتیسم افزایش داد. . استفاده از قرص خواب برای کودکان اوتیسم فقط باید با مشورت پزشک و با تجویز او صورت بگیرد و حتی بهتر است در کنار پزشک از روانشناسان و درمانگران این حوزه نیز راهنمایی و مشورت بگیرید. بهتر است با بررسی کامل توسط متخصصان این حوزه، دلیل اصلی و ریشه این اختلالات خواب مشخص شده و سپس برای درمان آن اقدام شود. راه های تشخیص و درمان اوتیسم چیست؟ برای تشخیص اوتیسم از روش هایی مانند آزمایشات ژنتیکی، غربالگری های رشدی، ارزیابی و آزمایش های دیگر کمک می گیرند.

کودکی که غربالگری او مثبت شود، لزوماً دارای اوتیسم نیست. علاوه بر غربالگری، آزمایش های مختلفی توسط یک تیم پزشکی متشکل از روانشناسان کودک، گفتار درمان و کاردرمانگر انجام می شود. این آزمایش ها شامل آزمایش ژنتیک، تست های دیداری و صوتی، ارزیابی رفتاری و غربالگری کاردرمانی می شود. در خصوص درمان اوتیسم باید به این نکته توجه کنید که هیچ راه درمانی برای آن وجود ندارد اما انجام برخی راهکارها می تواند به بیمار حس بهتری بدهد و بعضی از علایم را کاهش دهد. با این وجود ممکن است فقط برخی از افراد مبتلا به اوتیسم با این اقدامات حال بهتری را تجربه کنند. ورزش برای برخی از کودکان مبتلا به این بیماری مناسب است و می تواند به کاهش علایم و افزایش روحیه آن ها کمک کند. پیاده روی و شنا از ورزش های مناسب برای اوتیسم هستند.

شنا و فعالیت های آبی یک بازی حسی محسوب می شوند که به مشکلات پردازش سیگنال های حواس کودک بهبود می بخشند. در برخی موارد ورزش های تماسی برای بیماران اوتیسم دشوار است. لباس مرد آهنی بزرگ دارای قابلیت تنظیم و تعدیل برای انطباق با اندازه و ابعاد مختلف بدن استفاده کننده است . به طور کلی رژیم غذایی خاصی برای مبتلایان به اوتیسم وجود ندارد اما برخی ها به دنبال رژیمی هستند تا کیفیت زندگی بیماران را بالا ببرد. این رژیم شامل پرهیز از فرآورده های مصنوعی مانند مواد نگهدارنده، رنگ ها و شیرین کننده ها است و بر مصرف غذاهای کامل مانند سبزیجات، میوه، مرغ بدون چربی، ماهی و مقدار زیادی آب تمرکز دارد. همچنین بعضاً عدم مصرف پروتیین گلوتن مانند جو، گندم و سایر غلات پیشنهاد می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قرص خواب برای کودکان اوتیسم" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قرص خواب برای کودکان اوتیسم"، کلیک کنید.