قارچ گانودرما در عطاری ها

قارچ گانودرما لوسیدوم یا قارچ جان افزا از انواع قارچ های خوراکی یک ساله فوق العاده پرخاصیت از تیره تابان پوستان است که طی قرن های طولانی در طب سنتی چینی از میوه و ریشه آن برای درمان انواع دردها و بیماری ها استفاده شده است. اسنادی در اختیار است که نشان می دهد از زمان پادشاهان سلسله یوآن در چین در 1300 سال قبل از میلاد مسیح، تصاویر قهوه های گانودرما دکتر بیز به عنوان سمبل حیات جاودانه در نقاشی ها، حکاکی ها، نقوش فرش و تابلوها، جواهرات و لوازم آرایشی و تزیینی زنان، ظروف عطر و بسیاری آثار هنری دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

قارچ گانودرما در عطاری ها

طبیعت پودر قارچ گانودرما سرد و تر است. قارچ گانودرما برای درمان سرطان، ام اس، دیابت و لاغری به شهرت رسیده و برای زیبایی و سلامت پوست و مو عالی است. استفاده از خواص قارچ گانودرما امروزه در سراسر جهان رایج شده است و تحقیقات وسیعی بر روی اثرات درمانی این قارچ بر روی بیماری های لاعلاجی مانند سرطان و ایدز در حال انجام است. این قارچ هم اکنون در کشور های مختلف به صورت انواع کپسول ها درمانی، انواع چای، دمنوش و قهوه، روغن های درمانی و محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص درمانی پودر قارچ گانودرما :

  1.  درمان آکنه و جوش صورت
  2.  جوان سازی پوست صورت
  3. تقویت و افزایش رشد مو
  4. درمان ریزش مو
  5. درمان دیابت و قند خون
  6. لاغری و کاهش وزن
  7. تنظیم تیرویید
  8. درمان سردرد شدید میگرنی
  9. و درمان انواع سرطان
  10. درمان استرس، اضطراب و افسردگی
  11. درمان بیماری های قلبی و عروقی، سکته قلبی
  12. کاهش فشار خون بالا
  13. سم زدایی و پاک سازی کبد
  14. پاک سازی مثانه و دستگاه ادراری

از آنجا که گلبولهای سفید در سالمت بدن و سیستم ایمنی بسیار با اهمیت هستند، ترکیبات موجود در این قارچ به تقویت و کارکرد بهتر گلبولها کمک میکند. مهمترین اثر قارچ گانودرما در پیشگیری و بهبود روند درمان سرطان بخصوص سرطان سینه، سرطان خون و سرطان پروستات است. تقویت سالمت قلب این قارچ به دلیل پروتیینهایی که دارد، میتوان فشار خون باال را درمان کرده و با همین روند به حفظ سالمت قلب کمک کند. تقویت دستگاه گوارش این قارچ از بروز زخم معده و دیگر مشکالت گوارشی جلوگیری میکند. حفظ سالمت سیستم عصبی ترکیبات موجود در قارچ گانودرما خاصیت ضد تشنج داشته و انرژی الزم برای کارکرد بهتر مغز و سلولهای پیامرسان را تامین  میکند.

اگر برونشیت مزمن یا هر نوع حساسیت دیگری دارید، قارچ گانودرما برای لاغری را که به دلیل کاهش تولید هیستامین از سلولهای طبیعی مغز استخوان میتواند به درمان آلرژی شما کمک کند استفاده کنید . از بین بردن خستگی مزمن این قارچ میتواند با کاهش ضعف اعصاب، سرگیجه، سردرد و حساسیت به درمان خستگی مزمن و حتی افسردگی کمک کند. قارچ گانودرما و دیابت : بر اساس برخی مطالعات، مولکولهای قارچ گانودرما قادر به کنترل قند خون است.البته عوامل متعددی در این مساله دخیلند که باید بیشتر بررسی شوند.اما به طور کلی محققین مصرف قارچ گانودرما را در کاهش قند خون بیشتر افرادی که مبتال به دیابت هستند، موثر دانستهاند.از طرفی این قارچ میتواند کلسترول و مقاومت به انسولین را در بیماران دیابتی کاهش دهد.

طرز تهیه دمنوش قارچ گانودرما :

1-2 تکه بزرگ قارچ گانودرما خشک شده را با یک تکه شیرین بیان (برای رفع تلخی دمنوش قارچ گانودرما) در یک قوری آب جوش بیندازید و اجازه دهید تا 15 دقیقه بجوشد (می توانید بین 1 تا 3 ساعت هم آن را بجوشانید)، از روی اجاق بردارید و بگذارید سرد شود و سپس بنوشید. مقدار مصرف قارچ گانودرما با توجه به سن، جنس و سلامتی بدن مشخص می شود؛

  • اگر از قارچ گانودرما تازه استفاده می کنید تنها مجاز به مصرف 25 تا 100 گرم در روز هستید.
  • برای استفاده از قارچ خشک شده این مقدار 10 برابر کاهش یافته و تنها می توانید 2.5 تا 10 گرم در روز استفاده کنید.

خرید دیگر کافیست روی لینک نام رایج : قارچ گانودرما (رِی شی یا جان افزا) نوعی قارچ است که در مناطق گرم و مرطوب آسیا می روید.  این قارچ هزاران سال است که عضو ثابت طب شرقی است. با اینکه بیشتر افراد این قارچ را به شکل تازه مصرف می کنند، ولی مصرف اَشکال دیگر آن به شکل پودر یا عصاره ٔ محتوی مولکول های خاص نیز رایج است.  این قارچ 400 جزء زیست فعال دارد که خواصش از آنها نشیت می گیرد.

تاثیر مصرف اَشکال مختلف قارچ گانودرما در مطالعات مختلف انسانی و جانوری مورد بررسی قرار گرفته است.  برخی از خواص این قارچ در این مطالعات مشخص شده اند و برای اثبات قطعی برخی دیگر از خواص آن به مطالعات بیشتری نیاز است.  پرورش قارچ گانودرما در ایران همان طور که گفته شد پرورش این قارچ با اقلیم کشورمان سازگاری خوبی دارد و پرورش این نوع قارچ در کشورمان روند رو به رشد خوبی داشته است.  موارد مصرف این نوع قارچ به عنوان پودر در قهوه های مختلف (قهوه موکا، قهوه لاته، قهوه سوپریم و شکلات داغ گانودرما) تولید شده است که در بازار به فروش می رسد که شامل موارد زیر است:

1-2 تکه بزرگ قارچ گانودرما خشک شده را با یک تکه شیرین بیان (برای رفع تلخی دمنوش قارچ گانودرما) بردارید و در یک قوری آب جوش بیندازید، بگذارید حداقل 15 دقیقه بجوشد (می توانید بین 1 تا 3 ساعت هم آن را بجوشانید)، از روی اجاق بردارید و بگذارید سرد شود و سپس بنوشید.  برخی افراد ممکن است خشکی گلو یا بینی، خون دماغ و یا مشکلات گوارشی را هنگام مصرف گانودرما تجربه کنند.  دیگر اثرات جانبی شامل مدفوع خونی و خارش در نواحی بینی می شود.  برخی افراد ممکن است یبوست و یا اسهال را تجربه کنند. یبوست ممکن است در طی چند روز ناپدید شود.  اگر شما بیماری خودایمنی دارید، گانودرما مصرف نکنید.  زنان باردار و شیرده باید از مصرف گانودرما پرهیز کنند.

پیش و یا پس از جراحی و یا زایمان نیز گانودرما مصرف نکنید.  این امکان وجود دارد که گانودرما بتواند فشارخون پایین را بدتر کند و حتی با داروها تداخل داشته باشد.  آیا واقعا قهوه برای چاقی صورت مفید و تاثیر گذار است ؟ افرادی که این بیماری را دارند باید پیش از مصرف این ماده با پزشکشان مشورت کنند.  مقدار زیاد گانودرما می تواند خونریزی در افرادی که ترومبوسیتوپنی دارند را افزایش دهد.  گانودرما حاوی آدنوزین است که ماده است که از چسبندگی پلاک های خونی به یکدیگر و ایجاد لخته جلوگیری می کند. این ماده همچنین ممکن است باعث خونریزی معده در افرادی شود که زخم معده دارند.  از مصرف این ماده تا التیام کامل زخم خودداری کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قارچ گانودرما در عطاری ها" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قارچ گانودرما در عطاری ها"، کلیک کنید.