فناوری آموزشی کلاس مجازی با تبلت

یک محیط یادگیری مجازی (VLE) گاهی اوقات، به ویژه در آموزش عالی، با یک سیستم مدیریت اطلاعات (MIS) همراه است تا یک محیط آموزشی مدیریت شده ایجاد شود که در آن تمام جنبه های یک دوره از طریق یک رابط کاربری ثابت در سراسر موسسه انجام می شود. دانشگاه های فیزیکی و دانشگاه های آنلاین جدید ترنلاینآ، مدارج دانشگاهی و مدارک تحصیلی را فقط از طریق اینترنت ارائه می دهند. بعضی از برنامه ها به حضور دانش آموزان در کلاس ها نیاز دارند، اما بسیاری از آن ها به طور کامل به صورت آنلاین ارائه می شوند. چندین دانشگاه خدمات پشتیبانی دانشجویی آنلاین، مانند مشاوره و ثبت نام آنلاین، مشاوره الکترونیکی، خرید کتاب های آنلاین و روزنامه های دانشجویی ارائه می دهند.

فناوری آموزشی کلاس مجازی با تبلت

واقعیت افزوده

واقعیت افزوده به دانش آموزان و معلمان فرصتی را برای ایجاد لایه های اطلاعات دیجیتالی، که هم شامل دنیای مجازی و هم شامل عناصر دنیای واقعی است و شرایط برقراری ارتباط در زمان واقعی را فراهم می کند. به عنوان مثال، Lumilo یک شیشه هوشمند ترکیبی با واقعیت است که به معلم ها توانایی تجزیه و تحلیل بلادرنگ از هر دانش آموز در کلاس درس را فراهم می کند. مطالعات انجام شده نشان می دهد که لومیلو می تواند دینامیک کلاس درس را تغییر دهد و زمان و توجه معلم ها را به دانش آموزانی که نیازمند کمک های انسانی بیشتری هستند معطوف کند. با استفاده از این ابزار، معلم ها قادر خواهند بود که قبل از اینکه دانش آموزی دست خود را برای سوال پرسیدن بالا ببرد به او کمک کنند.

سیستم مدیریت یادگیری LMS

یک نرم افزاری است که برای ارائه، ردیابی و مدیریت آموزش و تعلیم استفاده می شود. سیستم lms اطلاعات مربوط به حضور، زمان کار و پیشرفت دانش آموز را ردیابی می کند. مربی ها می توانند آگهی ها را پست کنند، تکالیف را نمره دهی کنند، فعالیت های درس را بررسی کنند و در بحث های کلاس شرکت کنند. دانش آموزان می توانند کار خود را انجام دهند، سوالات بحث و گفتگو را بخوانند و پاسخ دهند، و آزمون ها را دریابند.  یک نرم افزار ال ام اس ممکن است به معلمان، مدیران، دانش آموزان و نقش های اضافه تعریف شده(مانند والدین، در صورت لزوم) اجازه ردیابی معیارهای مختلفی را بدهد. LMS ها از سیستم هایی برای مدیریت سوابق تحصیلی / آموزشی تا نرم افزارهایی برای توزیع دوره های اینترنت و ارائه ویژگی های همکاری آنلاین را شامل می شوند. ایجاد و نگهداری محتوای جامع یادگیری نیازمند سرمایه گذاری اولیه و کار مداوم انسانی است. ترجمه موثر به زبان های دیگر و زمینه های فرهنگی نیاز به سرمایه گذاری بیشتر توسط کارکنان متخصص دارد. نرم افزار آموزش مجازی LMS پافکو چند زبانه است و قابلیت سفارشی سازی برای کاربردهای دانشگاهی و سازمانی را دارد.

نرم افزار آموزشگاه زبان

ارزیابی مبتنی بر کامپیوتر در محیط نرم افزار آکسان

ارزیابی از طریق نرم افزار آموزشگاه زبان (ارزیابی الکترونیکی) یا آزمون آنلاین از تست های گزینه ای خودکار تا سیستم های پیچیده تر را شامل می شوند. با برخی از سیستم ها، کامپیوتر می تواند در مقابل برخی از اشتباهات دانش آموزان بازخورد دهد یا می تواند دانش آموز را از طریق مجموعه ای از سوالات مطابق با آنچه دانش آموز به نظر می رسد آموخته، هدایت کند. ارزشیابی تکوینی، پاسخ های اشتباه را بی پاسخ و بدون هیچ گونه بازخوردی رها می کند و سپس این سوالات توسط معلم و در زمان دیگری توضیح داده می شود. سپس یادگیرنده با سوالاتی در آن زمینه ها که با تغییراتی جزئی طرح شده اند، تمرین می کند. این فرآیند با ارزیابی خلاصه که با استفاده از مجموعه ای جدید از سوالات که تنها شامل موضوعاتی را که قبلا تدریس شده اند هستند، کامل می شود.

سیستم پشتیبانی عملکرد الکترونیکی

یک سیستم پشتیبانی عملکرد الکترونیکی (EPSS)، یک سیستم مبتنی بر رایانه است که بهره وری کارکنان را از طریق فراهم کردن دسترسی کارکنان به اطلاعات، مشاوره و یادگیری یک پارچه بهبود می بخشد.

با این که سیستم های مدیریت آموزش بر مدیریت آموزش های هدایت شده توسط مربی تمرکز می کنند، همچنین می توانند سیستم lms را تکمیل کنند. در این وضعیت، LMS مدیریت و ارزیابی آموزش الکترونیکی را مدیریت خواهد کرد، در حالی که یک سیستم مدیریت آموزش TMS، برنامه ریزی، لجستیک و گزارش دهی ILT و برنامه های پس انداز را مدیریت خواهد کرد.

عناصر یادگیری

محتوا

مسائل مربوط به معماری محتوا و طراحی شامل آموزش و یادگیری استفاده مجدد از آن است. یکی از رویکردهای موجود آن را به 5 جنبه تقسیم می کند:

  • حقیقت (Fact) – داده های منحصر به فرد (به عنوان مثال نمادها برای فرمول اکسل، یا بخش هایی که یک هدف یادگیری را تشکیل می دهند)
  • مفهوم – یک دسته که شامل چندین نمونه است (به عنوان مثال فرمولهای اکسل یا انواع / نظریه های مختلف طراحی آموزشی)
  • فرآیند – جریان رویدادها یا فعالیتها (مثلا چگونگی کارکرد صفحه گسترده یا پنج مرحله در ADDIE)
  • روش – کار گام به گام (به عنوان مثال وارد یک فرمول به یک صفحه گسترده یا مراحلی که باید در یک فاز در ADDIE دنبال شود)
  • اصول استارتژیک – وظیفه ای است که با تطبیق دستورالعمل ها انجام می شود (به عنوان مثال انجام یک طرح مالی در یک صفحه گسترده یا با استفاده از یک چارچوب برای طراحی محیط یادگیری)

عناصر آموزشی

عناصر آموزشی به عنوان ساختار یا واحد مواد آموزشی تعریف می شوند. آنها محتوای آموزشی هستند که باید ارائه و تحویل داده شوند. این واحدها مستقل از فرمت هستند، به این معنی که  کلیت واحد ممکن است به صورت یکی از شیوه های گوناگون تحویل داده شود، اما ساختارهای آموزشی خود کتابخانه ها، صفحه وب، کنفرانس ویدئویی، پادکست، درس، انتصاب، سوال چند گزینه ای، مسابقه، بحث گروه یا یک مطالعه موردی، همه آن ها می توانند به روش های متفاوتی از آن تحویل داده شوند.


استانداردهای عناصر یادگیری

تلاش های زیادی در زمینه استفاده مجدد از مواد اموزش الکترونیک و به ویژه ایجاد یا استفاده مجدد از عناصر یادگیری شده است. این ها واحدهای مستقلی هستند که با کلمات کلیدی یا سایر ابرداده ها به درستی برچسب گذاری شده اند و اغلب در فرمت فایل XML ذخیره می شوند. ایجاد یک دوره نیاز به جمع آوری مجموعه ای از عناصر یادگیری دارد. مدل مرجع اسکورم (SCORM) مجموعه ای از استانداردها و مشخصات است که در مورد برخی از آموزش های الکترونیکی مبتنی بر وب استفاده می شود. سایر مشخصات مانند چارچوب مدارس اجازه انتقال عناصر یادگیری یا طبقه بندی متادیتا (LOM) را امکان پذیر می کند.

هوش مصنوعی در این مرحله از کلان داده ها بسیار مهم شده است، همچنین در کلاس های دوران متوسطه نیز به طور گسترده ای پذیرفته شده است. یک کلاس برجسته از فناوری آموزشی پیشرفته با هوش مصنوعی، سیستم های هوشمند آموزش (ITSs) هستند، که برای ارائه بازخورد سریع و شخصی به دانش آموزان طراحی شده اند. انگیزه ی توسعه ITS از تحقیقاتی است که نشان می دهند آموزش های شخصی سازی شده بسیار موثرتر از آموزش هایی هستند که برای یک گروه تالیف می شوند. در طول سال های گذشته، ترکیبی از نظریه های شناختی علمی و تکنیک های مبتنی بر داده ها، توانایی های ITS را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می دهد ITS ها در کمک به دانش آموزان بسیار موثر هستند.

بخش های فناوری آموزشی 

پیش دبستانی

انواع مختلف رسانه های الکترونیکی می تواند آینده دوره پیش دبستانی باشد. اگر چه والدین یک تجربه و نظر مثبتی را گزارش می دهند، تاثیر چنین کاربرد به صورت نظام مند مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

در دوره پیش دبستانی، فناوری را به چند روش می توان معرفی کرد. پایه ترین آن ها استفاده از رایانه ها، تبلت ها و منابع صوتی و تصویری در کلاس های درس است. 

دوران ابتدایی و راهنمایی یا متوسطه اول

آموزش الکترونیکی توسط مدارس دولتی راهنمایی در ایالات متحده و همچنین مدارس خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از موارد محیط های یادگیری الکترونیکی در یک کلاس سنتی مورد استفاده قرار می گیرند، بعضی دیگر به دانش آموزان اجازه می دهد تا از خانه یا هر مکان دیگری در شرکت کنند.  استفاده از سیستم عامل های مجازی برای آموزش الکترونیکی در سراسر جهان در حال افزایش است. با مدرسه مجازی دانش آموزان می توانند در دوره های  همزمان و یا دوره های یادگیری ناهمزمان از هر نقطه ای که امکان اتصال به اینترنت وجود دارد، شرکت کنند.

استفاده از یادگیری الکترونیکی به عنوان مکمل کلاس درس سنتی افرایش یافته است. دانش آموزانی که دارای استعداد خاص یا علاقه به موضوعات خارج از برنامه های مدرسه می توانند از آموزش های الکترونیکی برای ارتقای مهارت های خود استفاده کنند. برخی از موسسات آنلاین با استفاده از ، بین دانش آموزان و مربیان ارتباط برقرار می کنند تا یک کلاس دیجیتالی تشکیل دهند. آموزش مجازی در مدارس ابتدایی و راهنمایی اغلب با نام مدرسه مجازی و در آموزش عالی با نام دانشگاه مجازی خوانده می شود.

آموزش الکترونیکی در آموزش عالی

در سال های اخیر، ثبت نام در دوره های آنلاین کالج ها و دانشگاه ها افزایش قابل توجهی داشته است. اگر چه بخش بزرگی از موسسات آموزش عالی برای سو  کلاس مجازی و دوره هیا آنلاین ارائه می دهند، بخش بزرگ دیگری از آموزشگاه ها این کار را بدون منفعت مالی انجام می دهند و دوره های آموزش آنلاین رایگان ارائه می دهند.

در هر حال آموز آنلاین در آموزش عالی به سرعت در حال افزایش است و حتی برنامه های آنلاین دکترا در دانشگاه های برجسته تحقیقاتی توسعه یافته اند.

کاربرد آموزش الکترونیک در آموزش حرفه ای و آموزش سازمانی

آموزش الکترونیکی شرکتی توسط شرکت ها و سازمان ها برای ارائه آموزش جبرانی اجباری و به روز رسانی برای انطباق با قوانین و مقررات، بهبود مهارت ها و آموزش مهارت های حوزه فناوری اطلاعات، پیشرفت حرفه ای (CPD ) و سایر مهارت های ارزشمند در محل کار استفاده می شود. شرکت ها از آموزش الکترونیکی برای ارائه اطلاعات در مورد آخرین پیشرفت های محصول استفاده می کنند. اکثر شرکت های آموزش الکترونیکی شرکت آسنکرون هستند و از طریق سیستم های مدیریت یادگیری مدیریت می شوند. چالش بزرگ در یادگیری الکترونیکی سازمانی این است که کارمندان را به ویژه با موضوعات مربوط به انطباق که آموزش های دوره ای توسط قانون یا مقررات تعیین شده است، درگیر کند.

کاربرد آموزش الکترونیکی در دولت و خدمات عمومی

مزایای فناوری آموزشی

معایب فناوری آموزشی

بحث ارزیابی در فناوری آموزشی

در این جا دو مسئله مشخص و جدا در مورد ارزیابی وجود دارد : ارزیابی فناوری آموزشی و اجرای ارزیابی با استفاده از فناوری. ما به مسئله دوم علاقه مند هستیم.

ارزیابی آموزشی با کمک فناوری هم می تواند شامل ارزیابی تکوینی باشد هم شامل ارزیابی تلخیصی. مربیان از هر دو نوع ارزیابی برای سنجش میزان پیشرفت دانش آموزان و یادگیری در کلاس درس استفاده می کنند. فناوری آموزشی به معلمان کمک می کند تا دانش آموزان را بهتر ارزیابی کنند و جاهایی را که در آن با مشکل مواجه شده اند را متوجه شوند.

آزمون الکترونیکی از فناوری اطلاعات استفاده می کند. شامل چندین برنامه کاربردی بالقوه است که ممکن است معلم یا دانش آموز گرا باشد، از جمله ارزیابی آموزشی در طول دوره آموزشی، مانند آزمون دسته بندی کامپیوتری، آزمون انطباق کامپیوتری، آزمون دانش آموز و نمره دهی یک امتحان.

کارشناسان پافکو مفتخرند تا چنانچه در زمینه فناوری آموزشی نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید، به شما مشاوره رایگان ارائه دهند.

ّ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فناوری آموزشی کلاس مجازی با تبلت" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فناوری آموزشی کلاس مجازی با تبلت"، کلیک کنید.