برای خرید آیفون به چه نکاتی توجه کنیم

برای خرید آیفون به چه نکاتی توجه کنیم

خرید آیفون همیشه یکی از موضوعات جذاب و در عین حال پرچالش برای علاقه مندان به تکنولوژی است. آیفون به عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات دنیای دیجیتال جزئیاتی دارد که اگر به آنها دقت نکنید ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. از اصطلاحات فنی خاصی مانند آنلاک فکتوری تا نکات مهمی که باید قبل و بعد از باز کردن جعبه به آنها توجه کنید همگی مواردی هستند که تجربه خرید آیفون را متفاوت می کنند. اگر قصد دارید آیفون را از فروشگاهی تهیه کنید یا حتی از کشوری دیگر خریداری کنید آشنایی با این نکات به شما کمک می کند که خریدی مطمئن تر و بدون دردسر داشته باشید.

اصطلاحات رایج برای خرید آیفوناصطلاحات رایج برای خرید آیفون

در ادامه به اصطلاحات رایج مهم که برای خرید آیفون مهم هست خواهیم پرداخت:

 

اصلاحات مهم هنگام خرید آیفون توضیح مختصر
آنلاک فکتوری (Factory Unlocked) آیفونی که به صورت پیش فرض بدون قفل شبکه است.
آنلاک به وسیله اپراتور (Operator Unlocked) آیفونی که ابتدا قفل به اپراتور بوده و سپس آزاد شده است.
گارانتی بررسی گارانتی معتبر و بین المللی یا محلی.
اپل آی دی (Apple ID) شناسه کاربری اپل برای استفاده از سرویس های آن.
شماره کارت مداری بین المللی (ICCID) شماره منحصر به فرد سیم کارت های قفل شده.
پارت نامبر (Part Number) نشان دهنده منطقه ای که آیفون برای آن تولید شده است.

آنلاک فکتوری (Factory Unlocked)

آیفون های آنلاک فکتوری به صورت پیش فرض از قفل شبکه آزاد هستند و می توان از هر سیم کارتی در آن استفاده کرد. این نوع آیفون ها مستقیم از کارخانه اپل به صورت آنلاک تولید و عرضه می شوند و نیازی به انجام عملیات آنلاک پس از خرید ندارند. کاربران این مدل ها می توانند بدون محدودیت از شبکه های مختلف مخابراتی در سراسر جهان بهره مند شوند. برای خریداران در ایران خرید این مدل ها معمولاً توصیه می شود زیرا با همه اپراتورهای داخلی سازگار هستند.

آنلاک به وسیله اپراتور (Operator Unlocked)

برخی آیفون ها در ابتدا به یک اپراتور خاص قفل می شوند و فقط با سیم کارت آن اپراتور کار می کنند. اما پس از پرداخت هزینه به اپراتور یا استفاده از خدمات خاص این گوشی ها آنلاک می شوند. پس از آنلاک کردن توسط اپراتور گوشی می تواند با هر سیم کارتی کار کند. این گوشی ها اغلب از نظر عملکردی تفاوتی با مدل های آنلاک فکتوری ندارند.

گارانتی

گارانتی آیفون یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید به آن توجه کنید. برخی آیفون ها دارای گارانتی بین المللی هستند که در هر کشوری معتبر است اما برخی دیگر فقط در کشور محل فروش گارانتی دارند. بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که گارانتی مورد نظر شما در کشور مقصد معتبر باشد.

اپل آی دی (Apple ID)

به نقل ازسایت: زومیت

اپل آیدی حسابی شخصی است که برای دسترسی به سرویس های اپل مانند اپل استور آی کلود آی مسج و سایر سرویس ها استفاده می شود.

با این شناسه می توانید به همه سرویس های اپل دسترسی داشته باشید. اگر آیفون را در کشوری دیگر خریداری کرده اید بهتر است یک Apple ID جدید برای منطقه خود ایجاد کنید تا بدون مشکل از خدمات استفاده کنید.

شماره کارت مداری بین المللی یا ICC ID

ICCID یک شناسه منحصر به فرد برای سیم کارت های آیفون های قفل شده به اپراتور است. این شناسه بر روی جعبه گوشی درج می شود و نشان دهنده ارتباط گوشی با اپراتور خاص است. آیفون های آنلاک فکتوری معمولاً فاقد ICCID هستند.

پارت نامبر (Part Number)

پارت نامبر (Part Number) آیفون یک کد شناسایی است که اطلاعات مهمی در مورد منطقه تولید و عرضه دستگاه ارائه می دهد. این کد معمولاً از ترکیبی از حروف و اعداد تشکیل شده و در پشت جعبه آیفون درج می شود. پارت نامبر به شما نشان می دهد که آیفون برای کدام بازار جغرافیایی طراحی شده است و ممکن است بر سازگاری دستگاه با شبکه های مخابراتی فعال یا غیرفعال بودن برخی قابلیت ها (مانند FaceTime) و حتی مدت و نوع گارانتی تأثیر بگذارد. برای مثال پارت نامبر LL/A نشان دهنده آیفون های بازار آمریکا است در حالی که پارت نامبر AE مربوط به بازار امارات است. بررسی پارت نامبر به خصوص هنگام خرید آیفون از فروشگاه های بین المللی یا آنلاین به شما کمک می کند مطمئن شوید گوشی مناسب نیازهای شما و منطقه جغرافیایی محل استفاده است.

مراقبت های پیش از باز کردن جعبهمراقبت های پیش از باز کردن جعبه

خرید آیفون تجربه ای هیجان انگیز است اما قبل از باز کردن جعبه آن باید به نکات مهمی توجه کنید تا از صحت و اصالت محصول مطمئن شوید.

به امضای اپل دقت کنید

یکی از راه های تشخیص اصالت آیفون بررسی امضای اپل بر روی جعبه و لوازم جانبی است. معمولاً عبارت Designed by Apple in California Assembled in China بر روی جعبه و لوازم جانبی نظیر ایرپاد و شارژر نوشته شده است. این عبارت باید واضح و به درستی چاپ شده باشد.

به مشخصات مندرج در برچسب پشت جعبه گوشی دقت کنید

برچسب پشت جعبه آیفون حاوی اطلاعات مهمی مانند شماره IMEI مدل گوشی و پارت نامبر است. مطابقت این اطلاعات با فاکتور خرید و مشخصات ذکر شده در فروشگاه نشان دهنده اصالت گوشی است. اگر اطلاعات جعبه با آنچه در فروشگاه یا وبسایت دیده اید همخوانی نداشته باشد ممکن است گوشی غیر اصل یا ریفربیشد (بازسازی شده) باشد.

بررسی اکتیو شدن آیفون

اکتیو بودن آیفون به معنای آن است که گوشی قبلاً استفاده یا فعال سازی شده است. برای بررسی این موضوع می توانید شماره IMEI گوشی را در سایت رسمی اپل وارد کرده و از اکتیو بودن یا نبودن دستگاه مطلع شوید. آیفون هایی که پیش از باز کردن جعبه اکتیو نشده باشند کاملاً نو هستند و استفاده ای از آن ها نشده است.

پارت نامبر گوشی را چک کنید

پارت نامبر نشان دهنده منطقه ای است که گوشی برای آن تولید شده است. با بررسی این شماره می توانید مطمئن شوید که آیفون شما برای منطقه جغرافیایی مناسب تهیه شده است. برخی مناطق ممکن است محدودیت هایی نظیر عدم پشتیبانی از برخی اپلیکیشن ها یا خدمات داشته باشند بنابراین این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

مراقبت های پس از باز کردن جعبه آیفون

  1. قرار دادن سیم کارت ایران در دستگاه: پس از باز کردن جعبه اولین کار قرار دادن سیم کارت ایرانی در گوشی است. اگر دستگاه شما آنلاک باشد بلافاصله پس از دریافت سیگنال آنتن مطمئن خواهید شد که گوشی آنلاک بوده و بدون محدودیت با اپراتورهای مختلف کار می کند. این آنلاک بودن به صورت دائمی است و نیازی به نگرانی در مورد قفل شدن مجدد گوشی نیست.
  2. بررسی امضای اپل بر روی لوازم جانبی: یکی از نشانه های اصالت لوازم جانبی اپل وجود عبارت Designed by Apple in California Assembled in China/Vietnam بر روی آن ها است. این نوشته باید به وضوح و بدون نیاز به باز کردن بسته بندی لوازم جانبی مانند ایرپاد شارژر و کابل قابل مشاهده باشد. توجه به این جزئیات به شما اطمینان می دهد که لوازم جانبی دستگاه اصلی هستند.
  3. سیم کارت اپراتور در گوشی های آنلاک شده توسط اپراتور: اگر گوشی شما توسط اپراتور آنلاک شده باشد ممکن است در خشاب سیم کارت یک سیم کارت اپراتور اصلی قرار داشته باشد. نگران نباشید! این گوشی ها به طور کامل آنلاک شده اند و شما می توانید با قرار دادن سیم کارت خود از دستگاه بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.
  4. بررسی اکتیو بودن آیفون: در برخی موارد آیفون هایی که تازه خریداری می شوند پیش از باز کردن جعبه اکتیو نشده اند و پیغام Please Activate Your iPhone را نمایش می دهند. این پیغام به شما اطمینان می دهد که گوشی پیش از این استفاده نشده است. اما در مواردی پس از اکتیو کردن آیفون تاریخ پایان گارانتی ممکن است کمتر یا بیشتر از یک سال نشان داده شود. این مشکل به دلیل اختلالات در سرورهای اپل است و پس از چند روز ممکن است اصلاح شود. بنابراین اگر با چنین پیامی مواجه شدید نگران نباشید؛ مشکل از سرورهای اپل است نه از فروشنده.

خرید اقساطی آیفون با خیال راحت از مای قسط

اگر به دنبال خرید آیفون قسطی هستید و نمی خواهید تمام مبلغ گوشی را به صورت نقد پرداخت کنید مای قسط بهترین انتخاب برای شماست. مای قسط با ارائه خدمات خرید اقساطی امکان تهیه جدیدترین مدل های آیفون را به صورت قسطی فراهم کرده است. در این فروشگاه بدون نیاز به پرداخت کامل هزینه در ابتدا می توانید آیفون دلخواه خود را با اقساط منعطف و شرایط بسیار مناسب تهیه کنید. یکی از مزیت های بزرگ خرید اقساطی از مای قسط عدم نیاز به پیش پرداخت سنگین است. شما می توانید با پرداخت های ماهیانه منظم به سادگی صاحب آیفون شوید بدون اینکه فشار مالی سنگینی بر دوش شما باشد. همچنین این فروشگاه با ارائه تضمین اصالت کالا خیال شما را از بابت کیفیت و اصل بودن گوشی آیفون راحت می کند. علاوه بر این مای قسط با داشتن سیستم پشتیبانی قوی و خدمات پس از فروش در هر لحظه همراه شماست تا هرگونه سؤال یا مشکلی که با آن مواجه شدید به سرعت برطرف شود. با مای قسط خرید آیفون به صورت قسطی به یک فرآیند ساده و بی دغدغه تبدیل می شود و شما می توانید با اطمینان کامل از کیفیت و خدمات عالی از خرید خود لذت ببرید.

سؤالات متداول برای خرید آیفون به چه نکاتی توجه کنیم

چگونه می توان از اصل بودن آیفون و لوازم جانبی آن اطمینان حاصل کرد؟

برای اطمینان از اصل بودن آیفون باید به مشخصات روی جعبه از جمله پارت نامبر و شماره IMEI توجه کنید. همچنین وجود امضای اپل بر روی لوازم جانبی و بسته بندی آنها می تواند نشان دهنده اصالت کالا باشد.

 پارت نامبر آیفون چیست و چرا اهمیت دارد؟

پارت نامبر نشان دهنده منطقه جغرافیایی تولید آیفون است و ممکن است بر ویژگی های دستگاه نظیر سازگاری با شبکه های مخابراتی یا فعال بودن برخی قابلیت ها (مثل FaceTime) تأثیر بگذارد. دانستن پارت نامبر به شما کمک می کند مطمئن شوید گوشی مناسب منطقه شما است.

 چگونه اکتیو بودن آیفون را بررسی کنیم؟

با وارد کردن شماره IMEI آیفون در سایت رسمی اپل می توانید وضعیت اکتیو بودن گوشی را بررسی کنید. آیفون های نات اکتیو به صورت نو و استفاده نشده هستند و باید در زمان خرید اکتیو نشده باشند.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برای خرید آیفون به چه نکاتی توجه کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برای خرید آیفون به چه نکاتی توجه کنیم"، کلیک کنید.